fredag 4 juli 2014

Min är hämnden av Varg Gyllander

När man har två döttrar är det svårt att läsa berättelser om barn som far illa och speciellt flickor. Särskilt när bokens flicka är lika gammal som min egen dotter. Men det här är en spännande historia och jag kan inte låta bli att fortsätta läsa den trots detta. Jag sveps med i jakten på att hitta flickan och glömmer faktiskt bort att andas ibland. Tur att jag måste ta läspauser!

Jag har tyckt om att läsa om karaktärerna i Varg Gyllanders serie och känner sorg över att serien är slut nu, även om jag kan förstå att den inte kan fortsätta för alltid. Karaktärerna i serien är verklighetstrogna och det är nog därför det känns så svårt att skiljas från dom. Vad kommer att hända dem sedan?



Min är hämden handlar om en flicka som försvinner på Skansen. Flickans pappa är en känd politiker. Är det hela förknippat med honom? Eller är är det flickans mamma Natasja som är inblandad i det hela? Eller är det en pedofil som varit i farten?

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Min är hämnden
Författare: Varg Gyllander
Del av serie: Ulf Holtz och Pia Levin 5
Antal sidor: 392
Förlag: Massolit
ISBN: 9789187747007
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

Lena sa...

Har denna på läsplattan. Hoppas hinna ta tag i den snart.